KUR~AN’IN TARİHÇESİ ve BAŞINA GELENLER

KUR~AN’IN ORİJİNALİ NEDEN YOKTUR?

Kur~an gökten kitap şeklinde inmedi. Hz.Muhammed’in eline 2 kapak arasında verilmedi. Bugün bildiğimiz Kur~an kitabını Hz.Muhammed Görmedi bile!

Sözde ayetler, hafızlar tarafından ezberlenmiş, yaprak, tahta ve deri parçaları üzerine yazılıp, sandık ve depolarda saklanmış.

Hz.Muhammed ayetlerin toplanıp kitaplaşmasını istemedi. Vasiyet de etmedi! Allah da Hz.Muhammed’e, sözde indirdiği sözlerin, kitap haline getirmesine dair bir ayet indirmedi.

Kur~an’da da böyle bir ayet yoktur! Allah ve peygamberi, Kur~an’ın kitaplaşmasını istemediler mi yoksa düşünemediler mi? İsteselerdi bunu açıkça ayetle sabit kılarlardı.

Ayrıca Tevrat ve İncil’de de kitaplaşmasına dair bir ayet yoktur. Ama hem Tevrat’ta hem de İncil’de KORUNacağına dair ayet vardır.

Kur~an, 22 yıl 3 ayda, Hz. Muhammed’in ihtiyaç hissettiği ve indiğine ASLA kimsenin şahit olmadığı zamanlarda, Hz.Muhammed’in menfaati ve şartları doğrultusunda, zaman zaman ağzından çıkan KİŞİSEL VE TARİHSEL sözlerdir.

Ebu Bekir, işte bu sözde ayetleri, Hz.Muhammed Haziran 632’de öldükten 6 ay sonra, Aralık 632’de Yemame savaşı ve öncesinde, hafız ve sahabelerin 500 ila 700 kadarının öldürülmesi ve Hz. Ömer’in teklifi üzerine ilk kez Mushaf halinde toplattırdı.

Hz. Ömer, Hz.Ebu Bekir’e fikrini söylediğinde, Hz.Ebu Bekir “Peygamberin bile yapmadığı bir işi ben nasıl yaparım?” demiştir. Ancak Hz.Ömer’in baskısı ile ayetlerin toplanması aşamasına geçilmiştir.

Hz. Ömer, Ağustos 634’de halife olduğunda, Hz. Ebu Bekir’in toplattığı mushafları yaktırdı! Hz.Ömer, Zeyd ibn-i Said ve 30 kadar ilk nesil hafızdan oluşan ekip, ayetleri kendilerine göre yeniden derleyip toplayıp, düzenleyip 640-642’de mushaf haline getirdiler. Yani Hz.Muhammed öldükten en az 8-10 yıl sonra.

Hz.Osman da Hz.Ömer’in derleyip toplattığı bu mushafları yaktı, yok etti! Yine Zeyd ibn-i Said ve 30 kadar ikinci nesil hafız ayetleri yeniden kendilerine göre mushaf haline getirdiler.

654 yılında, Hz.Muhammed’in ölümünden 22 yıl sonra bu mushafı 3 suret halinde Kur~an olarak yazdılar.

Bu arada Hz.Osman, Hz.Ayşe’deki orijinal, ilk derlenen Kur~an’ı iptal etmiş, bazı ayetleri Kur~an’a dahil etmemiştir!

Emevi halifesi Mervan, Hz.Muhammed’in dul eşi Hz.Hafsa’ya emanet edilmiş olan özgün Kur~an metnini yakıp ortadan kaldırmıştı.

Bu son Kur~an’ların yok edilmesi Mervan’ın oğlu Abdülmelik’e Kur~an’da istediği değişiklikleri yapmak fırsatı verdi.

Emeviler, 72 kişilik Hz. Muhammet ailesinin tamamını katledip, 661 de bir DARBE ile iktidarı ele alınca, bu kez de Kral Muaviye, Hz.Osman’ın yazdırdığı Kur~an’ları toplatıp yaktırdı!. Hatta Sıffın savaşında, Kur~an yapraklarını, savaşçıların mızraklarının uçlarına taktırıp kullandı.

Emevi halifesi Yezit, 684’de ve Haccac 693’de Kâbe’ye 2 defa ordu gönderip, Kâbe’yi mancınıklarla yakıp yıktılar.

Bu arada Halife Osman döneminden kalan, son ayetleri ve Kur~an’ları da yaktılar, yok ettiler.

120 yıl boyunca İslam, Kur~an’sız olarak 3 ve 4ncü nesil 3~5 hafızın bildikleri kadarı ile yaşandı.

Kur~an’ın farklı versiyonlarından zıtlıkları kaldırmak bahanesi ile sesli harfler ile fonetik işaretler sokularak, HACCAC bizzat metinlere eklemeler ve önemli değiştirmeler yaptırdı.

Hz.Ebubekir, Hz.Ömer ve Hz.Osman’ın, Kur~an’ın metinlerinde yaptıkları değişiklikler, kişisel ya da kuramsal nedenlerdendi.

Emeviler tarafından yapılan değiştirmeler ise siyasal, hanedanlık ve sömürgeci yayılmacılık nedeniyledir.

Kur~an’daki değişiklikler, İslam inancına daha farklı bir hüviyet vermek, özel olarak Arap yazısını desteklemek, Arap milliyetçiliğini korumaya almak ve Arabizm/Arapçılık eğilimlerini desteklemek için gerekli görüldü.

Böylece Arap halkının dinsel ve kültürel egemenliğini tam yerleştirmek, İslam’ı, Hristiyan ve Museviliğe üstün tutup farklı seçkin bir din olarak sunmak amacıyla Kur~an’ı bu değişiklikler için araç yaptılar.

Abbasiler 750 yılında iktidara geldiler. Abbasilerin kurucusu Ebu’el Abbas Seffah, 753 yılında önceki yazılı kaynaklar olmadan, ayetleri, 3 ve 4ncü nesil 20 hafızın ezberine dayanarak mushaf haline getirdi.

İşte o Mushaflar, bugünkü Kur~an’ın taslağını oluşturdu!

Beşinci Abbasi halifesi Harun Reşit, Kur~an’ı yeniden yazmak için bir ekip hazırladı. Bir süre Mushaflar üzerinde çalıştılar.

788 yılında taslaktaki sure ve ayetleri 5 ve 6’ncı nesil, hafız ezberine dayanarak yeniden kendilerine göre sıraladılar.

793’DEN İTİBAREN BU GÜNKÜ KUR’AN’I YAZIP ÇOĞALTTILAR

Bu nüshalar Mekke, Medine, Mısır, Şam, Yemen, Cezayir, İran ve Türkmenistan bölgelerine gönderildi.

Yeryüzünde bu Kur~an’ların orijinalleri YOKTUR!

802 yılında yazıldığı söylenen Kur~an Özbekistan-Taşkent müzesindedir.

Topkapı Sarayındaki *Hz.Osman’ın Kur~an’ı* dedikleri, 1650 yılı yazımıdır! Yani orijinal değildir!

MUHAMMED 632 yılında ÖLDÜ. BUGÜN KULLANILAN KUR~AN İSE 793 DE KİTAPLAŞTIRILDI.
ARADAN GEÇEN 161 YILDA NELER YAŞANDI, NELER OLDU?

5 KEZ YAKILDI, 6 KEZ YENİDEN YAZILDI!

6 NESİL SONRA HAFIZLARIN EZBERİNE, EMEVİ VE ABBASİ HALİFELERİNİN İSTEĞİNE GÖRE SİYASİ VE TOPLUM DİZAYNI İÇİN YAZILAN KİTAP İÇİN SEN KALK “KUR~AN BOZULMADI” DE!

Dün ne yediğini hatırlamayanların; Hz.Muhammed’in ilk sözlerini de hesaba katarsak, 183 yıl sonra ne söylendiğini, aynı kelime ve anlam ile ekleyip çıkarmadan, 6 nesil sonra hatırlamaları ve aktarmaları mümkün müdür?

İnsanların bu sözleri aktarırken nefsinin, mantığının, kişisel düşüncelerinin ayetlere karışmadığını söylemek mümkün müdür?

Aynı zaman ve kişi silsileden gelen hadisler için “zamana, akla, vicdana, bilime, aykırı ve bozulmuş” diyeceksiniz ama 5 kez yakılan yok edilen, 6 nesil, 183 yıl sonra yeniden yazılan Kur~an için bozulmamış diyeceksiniz öyle mi?

Hadis dedikleriniz de Hz. Muhammed’in ölümünden 180-250 yıl sonra kaleme alınmıştır.

Günümüzde de İslam dünyasında 30 farklı Kur~an vardır. Bunların 6 tanesi farklı İslam coğrafyalarında kullanılmaktadır. Kur~an halen günümüzde sürekli değiştirilmekte, tahrif edilmektedir!

Ocak 2020’de Suudi Arabistan fetva heyeti Kur~an’daki 300 ayeti günümüze uyarlamış ve değiştirmiş, bunu da resmen açıklamıştır!

Ülkemizde hem de bizzat Diyanet eli ile, müfessirler eli ile Kur~an değiştirilmektedir. Nasıl mı? Tercümelerdeki parantez içi kelimelere bakınız. Bu kelimelerin hiçbiri Kur~an’da yer almaz, bu kelimeler müfessirlerin eklemeleridir.

Sanki Allah derdini anlatamamış da kulları, “Allah öyle değil böyle demek istedi” diye Allah’ı düzeltiyorlar.

Hem meal hem de tefsirlerde; ayetlerde yer almayan kelime ve anlamlar kullanılır! Kullanılan bu kelime ve anlamlar arapçasında YER ALMAZ!
[Vecip Özdemir’in yazısından ALINTIdır.]