BEDEVİLERİN DİKKATİNE

İYİ OKUYUN BEDEVİ ARTIKLAR

BUNLARI KİM UNUTTURDU ?
PUŞTLAR
10 KASIM HAFTASI NEDENİYLE ATATÜRK’ÜN AZ BİLİNEN VE BİR O KADAR DA İLGİNÇ OLAN HİKAYELERDEN BAHSETMEK İSTİYORUM.

AŞAĞIDA GÖRDÜĞÜNÜZ RESİM TİTANİK Mİ? HAYIR DEĞİL ONUN ADI KARADENİZ VAPURU. BİZZAT MUSTAFA KEMAL’İN PROJESİYDİ, YÜZEN FUAR’DI, DÜNYADA İLKTİ. 1924 DE SATIN ALINDI. 130 METRE BOYUNDA, 16 METRE GENİŞLİĞİNDEYDİ. ASLINDA SİYAHTI HALİÇ’E ÇEKİLDİ BEMBEYAZ BOYANDI KUĞU GİBİ OLDU. 1926 CUMHURİYETİN İLANINDAN SADECE 3 YIL SONRA HAZIRDI.

MUSTAFA KEMAL MUDANYA’DAN BİNDİ SON DENETLEMEYİ BİZZAT YAPTI. İÇİNDE TÜRK MALI ÜRÜNLERDEN OLUŞAN BİR SERGİYDİ. İÇİNDE ÜZÜM, İNCİR, HEREKE HALILARI, KÜTAHYA ÇİNİLERİ, LOKUM, EDİRNE SABUNU, NAKIŞLAR, BAKIR TEPSİLER, TÜTÜN, YÜN, DERİ, KOZA, FINDIK TAMAMI TÜRK MALI ÜRÜNLERDEN OLUŞAN SERGİYDİ. SERGİ SALONLARI SANAYİ NEFİSE MEKTEBİ ÖĞRENCİLERİN YAPTIĞI HEYKEL, RESİM VE BİBLOLARLA SÜSLENMİŞTİ.İBRAHİM ÇALLI GİBİ RESSAMLARIMIZIN TABLOLARI ASILIYDI.

DÜNYANIN BİZE GELMESİNİ BEKLEMEYELİM BİZ DÜNYAYA GİDELİM VİZYONUYDU GENÇ TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER GEMİSİYDİ. 180 YOLCUSU 105 MÜRETTEBATI VARDI, YOLCULARI TÜRKİYE’NİN AYDINLARIYDI.

MİLLETVEKİLLERİ GAZETECİLER HEYKELTRAŞLAR, SES SANATÇILARI TİYATRO SANATÇILARI, CUMHURBAŞKANLIĞI SENFONİ ORKESTRASI, İSTİKLAL MARŞI’NIN BESTECİSİ ZEKİ ÜNGÖR VE YÖNETİMDE 47 SANATÇISIYLA GEMİDEYDİ. HER GİDİLEN LİMANINDA O ÜLKENİN MİLLİ MARŞI ÇALINIYOR, KONSERLER VERİLİYORDU.

KAPTANLIĞINI ATLANTİK’İ GEÇEN İLK YOLCU GEMİMİZ GÜLCEMAL’İN EFSANE KAPTANI LÜTFÜ BEY YAPIYORDU. LİMAN İŞLETMELERİ GENEL MÜDÜRÜ RAUF MANYAS’DA SERGİLERİN MÜDÜRÜYDÜ. 7 LİSAN BİLEN SEMİHA HANIM PROTOKOL MÜDÜRÜYDÜ, DEKORASYONU MİMAR NACİ BEY TARAFINDAN YAPILMIŞTI. BU KADROYU MUSTAFA KEMAL SEÇMİŞTİ.

İNGİLİZCE, FRANSIZCA, ALMANCA, RUSÇA BROŞÜRLER BASILDI. ÜRÜNLERİN ÜZERİNDE 4 LİSANDA ETİKETLER YAPIŞTIRILMIŞTI. YABANCI TÜCCARLARIN TÜRKİYE’DEN İTHAL BAĞLANTISI KURABİLMESİ İÇİN STANDAR VARDI. İŞ BANKASI ŞUBESİ BİLE VARDI. HER STANDIN BAŞINDA İKİ ÜÇ DİL BİLEN ÖĞRENCİLER VARDI.

12 ÜLKEDE, 14 ŞEHRİ ZİYARET ETTİ.
BARCELONA-İSPANYA, MARSİLYA VE LA HEVRE-FRANSA, LONDRA-İNGİLTERE, AMSTERDAM- HOLLANDA, HAMBURG-ALMANYA, STOCKHOLM-İSVEÇ, HELSİNKİ-FİNLANDİYA, LENİNGRAD-RUSYA, GDANSK-POLONYA, KOPENHAG-DANİMARKA, ANVERS- BELÇİKA, CENOVA VE NAPOLİ -İTALYA, LİMANLARINA UĞRADI.

İNGİLİZ, FRANSIZ VE ALMAN GAZETELERİ KEMAL PAŞA’NIN KISA SAÇLI KIZLARI MANŞETLERİ ATMIŞTI, MÜRETTEBATIN YARISINDAN FAZLASI KOLEJLERDEN SEÇİLEN İNGİLİZCE, FRANSIZCA KONUŞAN KIZLARIMIZDI. RENGARENK ELBİSELER GİYMİŞLERDİ, AVRUPA KÜLTÜRÜNE HAKİMDİLER. FESLİ İNSANLARIN ÜLKESİ İMAJINI BİR ANDA YIKMIŞLARDI. AVRUPA HAYRETLER İÇİNDE TÜRKİYE’NİN ÇAĞDAŞ YÜZÜ İLE TANIŞIYORDU.

LİMANLARDA VERİLEN KONSERLERDE ADETA İZDİHAM YAŞANIYORDU 10.000 CİVARINDA İNSAN İZLEMİŞTİ. KARADENİZ VAPURU’NUN PÜRÜZSÜZ İNGİLİZCE KONUŞAN BEDİHA CELAL’İN REHBERLİĞİNDE GEZEN AMSTERDAM BELEDİYE BAŞKANI, “BÖYLE BİR TÜRK KADINI İLE KARŞILAŞACAĞIMI DÜŞÜNEMEZDİM” DİYORDU.

ERKEK MÜRETTEBATIMIZ, LACİVERT CEKET, LACİVERT PANTOLON, TİRİL TİRİL BEYAZ GÖMLEKLER GİYİYORDU. ZARİF BOYUN BAĞLARI TAKIYORLARDI. DOĞUDAN GELEN BİR VAPURUN “ORİENT ESİNTİSİ” GETİRECEĞİNİ DÜŞÜNENLER FENA HALDE YANILIYORDU.

GÜLER YÜZLÜ MODERN TÜRKLERLE KARŞILAŞMIŞLARDI.

MUSTAFA KEMAL ZEKÂSININ YANSIMASIYDI. TÜRKİYE’NİN SOSYOEKONOMİK TANITIMINI YAPAN, BU YÜZDEN FUAR İZMİR ENTERNASYONAL FUARI’NIN İŞARET FİŞEĞİYDİ. EKONOMİ O YILLARDA VE O ŞARTLARDA BÖYLE YAPILDI.